Online portal WeAreSocial u saradnji sa kompanijom Hootsuite je pre par dana objavio izveštaj o digitalnim trendovima za Q3 2018. U novim podacima postoji mnogo ohrabrujućih statistika, ali isto tako postoje i neka zabrinjavajuća odstupanja koje će digitalni marketari morati pažljivo da prate u narednim mesecima.

Konkretno, najnoviji podaci iz Facebook-a sugerišu da su klikovi na oglase na ovoj platformi dramatično pali u poslednja tri meseca, pri čemu prosečni globalni korisnik sada klikne na čak 20 posto manje oglasa nego što je to činio pre tri meseca.

Sve grafikone iz ovog izveštaja možete pogledati u okviru SlideShare prezentacije  (kliknite ovde), ali takođe u nastavku teksta obratite pažnju na neke stavke ove analize koje smo izdvojili za vas.

Jak globalni rast korisnika interneta se nastavlja

Broj internet korisnika u svetu porastao je za 8% u proteklih godinu dana, a rast je podstaknut ubrzanim usvajanjem tehnologije širom Afrike i Južne Azije.

Evidentirano je oko 300 miliona novih korisnika u poslednjih dvanaest meseci (od jula 2017. do jula 2018. godine), što je u proseku skoro 10 novih korisnika svake sekunde.

Više od 4,1 milijardi ljudi je sada online, što znači da 54% ukupne populacije na svetu koristi internet u julu 2018.

Broj ljudi koji koriste društvene medije nastavlja da raste sa impresivnom stopom, sa najnovijim podacima koji pokazuju da su se globalni korisnici povećali za 11% u poslednjih godinu dana.

Sa 328 miliona novih korisnika koji usvajaju društvene medije u proteklih 12 meseci, mi i dalje se beleži rast od skoro milion novih korisnika društvenih medija svakog dana.

Više od 3,3 milijardi ljudi sada koriste društvene medije svakog meseca, a najmanje 92% njih pristupa društvenim medijima putem mobilnih uređaja.

Rast upotrebe mobilnih uređaja

Prema podacima iz StatCountera, mobilni telefoni sada opslužuju 52,5% globalnog internet prometa. Google-ova studija pokazuje veliki pomeraj ljudskih preferenci prema mobilnim uređajima, a najnoviji podaci ukazuju na to da se korisnici interneta gotovo 5 puta više opredeljuju za svoj mobilni telefon nego za računar kada surfuju.

Društvene mreže

Facebook još uvek dominira među društvenim medijima. Kompanija je prijavila 2,2 milijardi aktivnih korisnika u poslednjem izveštaju.

To je 67 miliona iliti 3% u poređenju sa prethodnim kvartalom, što je još važnije kada uzmemo u obzir potrese koje je Facebook doživeo u poslednjih par meseci povodom novih zakona o zaštiti ličnih podataka.

Izgleda da ni YouTube ne zaostaje toliko, sa najnovijim izjavama kompanije koje sugerišu da platforma sada ima više od 1,9 milijardi aktivnih korisnika širom sveta.

Instagram je u proteklih nekoliko nedelja dobio dosta pažnje zbog objave da sada “zajednica broji više od milijarde“, ali je kompanija kasnije pojasnila da se ovo odnosi na aktivne naloge, a ne na aktivne korisnike.

Najnoviji podaci iz Facebook-ovih alatki za oglašavanje ukazuju na to da oglašivači potencijalno mogu da targetiraju nešto više od 2 milijarde ljudi na Facebook-u, u poređenju sa 844 miliona ljudi na Instagram-u.

Dublja analiza ovih najnovijih podataka potvrđuje stalni porast prosečne starosti korisnika Facebook-a, pa je sada 34% potencijalne reklamne publike ispod 25 godina starosti, što je za 1% manje nego pre tri meseca.

Klikovi na Facebook-u opadaju

Možda i najvažniji nalaz u ovom kvartalnom izveštaju povezan je sa dramatičnim padom post engagement-a na Facebooku za čitavih 20%.

Facebook-ovi podaci pokazuju da prosečan globalni korisnik sada klikne u proseku na 8 reklama mesečno, što je pad u odnosu na 10 klikova koje je kompanija prijavila pre tri meseca.

Važno je napomenuti da se ova promena odnosi isključivo na ponašanje korisnika i nije nužno indikacija bilo kakve promene u efikasnosti Facebook oglašavanja. Facebook oglasi se mogu koristiti za različite ciljeve – kao što su reach i brand awareness – koji ne zahtevaju od korisnika da kliknu na oglas za to da bi ostvarili svoje planirane rezultate.

Možda ove promene neće imati direktan uticaj na prihode Facebook-a, ali oglašivači i investitori će želeti da prate ove podatke u narednim mesecima kako bi videli da li je trend početak tekućeg pada.

Takođe može biti slučaj da su oglašivači promenili način na koji koriste Facebook oglašavanje, a sada su više zainteresovani za povećanje brand awareness-a nego za generisanje neke vrste engagement-a (klik).

Ono što je najverovatnije je da su različiti faktori zajedno doveli do ove promene. Napori Facebook-a da refokusira Newsfeed takođe su imali uticaj.

Ovaj pad može biti „sezonska varijacija“, jer je u toku period godišnjih odmora, a postoje dobre šanse da ćemo u narednim nedeljama videti skok u reakcijama na oglase.

Ostatak teksta možete pročitati u originalu ovde.